Relacja z Audio Show 2019 – słuchawki i wzmacniacze słuchawkowe

Drugi dzień targów planowałem poświęcić stricte na słuchawki. Choć wiedziałem, że z racji soboty będą tłumy i nie jest to dobry czas na bardziej zaawansowane odsłuchy, nadrabiałem te niedogodności doświadczeniem i wiedzą na temat przynajmniej jakiejś części słuchawek znajdujących się na sali. Z tego miejsca bardzo serdecznie chciałbym podziękować firmie Aplauz, dystrybutorowi marki Sennheiser, za zaproszenie, a także tradycyjnie firmie Rewizja.net za pomoc w przygotowaniu jeszcze większej niż poprzednio dokumentacji fotograficznej.

Pierwsze kroki jednak skierowałem w stronę stoiska Lucarto, jako że jak pisałem doszły mnie słuchy, że mój kabelek czyni tam małą furorę. I faktycznie nawet sam miałem problem żeby się dopchać do własnego kabla. Ale fajnie było móc popatrzeć jak ludzie są pod wrażeniem LCD-3 z AC3B podłączonych do HPA300SE. Był tam również znacznie mniejszy wzmacniacz z serii Albero i jeszcze kilka innych urządzeń.

Od razu wystartowałem z wizytacją do Lucarto aby posłuchać nowych LCD-3.

Oczywiście gdy przyszła moja kolej, musiałem ściągać od razu głośność. Nie wiem doprawdy, czy to ja jestem jakiś dziwny, czy po prostu ludzie w olbrzymiej większości za głośno słuchają muzyki. Bo jeśli ma to przekrzykiwać same targi, to raczej nie tędy droga moim zdaniem.

Ściąganie głośności po kimś to w moim przypadku konieczność.

Songolo HPA300SE był już u mnie recenzowany

Prosty kondycjiner Lucarto z serii KS200

Albero dojechał do mnie na testy. Niestety w transporcie wyrwano transformator. Wrócił więc na naprawę.

LCD-3 w wersji 2019

LCD-3 zagrały mi tu jednak znakomicie i przyznam że lepiej niż moja stara sztuka z 2015 roku. Niewiele mniej mięsa, za to jaśniej i z należytym wygarem oraz emocjami jakie dodał tu AC3B. Nie chciało się tego ściągać z głowy. Tuż obok była natomiast czarna wersja Songolo z podłączonymi fabrycznym kablem LCD-XC w wersji strojonej moimi wkładkami akustycznymi, które podesłałem p. Łukaszowi jakieś dwa tygodnie przed imprezą. Jeśli ktoś zwrócił uwagę, że XC grały lepiej niż model fabryczny – jam to nie chwaląc się sprawił, jak mawiał klasyk.

LCD-XC w wersji 2019

Zaraz obok była starsza wersja LCD-XC. Można było je sobie porównać.

LCD-3 na głowie po założeniu

LCD-3 widziane w boku na głowie po założeniu z kablem AC3B

Kolejny zaintrygowany słuchacz LCD-3

Songolo HPA300SE w wersji czarnej

O porównanie było łatwo, bo tuż obok na stoisku Feliks Audio była sztuka nie dość, że fabryczna, to jeszcze starsza, na starych przetwornikach. Były też Empyreany i te konkretne słuchawki można było spotkać praktycznie co krok.

Meze Empyrean na stoisku Feliks Audio

Naliczyłem chyba z 3 czy 4 pary łącznie, na różnych stoiskach, także przy iFi Audio, które także było obficie zastawione i z kilkoma nowościami, jak chociażby ich fantastycznie zaprojektowana listwa modularno-filtrująca czy nowe urządzenia z serii Zen. Możliwe że mocno przyczyniły się do tego słuchawki (znów jakaś wariancja Grado), ale urzekła mnie muzykalność tych małych sprzęcików i z tego co słyszałem mają być one w bardzo trakcyjnych cenach. Zapowiada się więc naprawdę ciekawa premiera dla budżetowych użytkowników.

Stoisko iFi Audio. Obsługa mieszana, bo angielsko-polska

Wyłożone wszystkie akcesoria iFi Audio, w tym ich najnowsza listwa zasilająca.

Więcej o iFi Audio i ich nowościach z targów Audio Show 2019 opowiem przy okazji wywiadu, jaki udało mi się przeprowadzić wspólnie ze sklepem Audiomagic z przedstawicielami iFi Audio tam na miejscu. Dość powiedzieć jednak, że producent zaskoczy kilkoma produktami o dużej ciekawości.

Meze także miało swoje odnogi na stoisku iFi Audio.

Stoisko sklepu RMS.pl posiadało u siebie produkty HiFiMANa, które były w tym roku reprezentowane przez modele Sundara, Arya, HE1000 i Susvara z nietuzinkowo wyglądającym wzmacniaczem. HE1000 opisywałem, Arya zaś będzie miała swoją recenzję na blogu dzięki uprzejmości p. Piotra. Niestety dwa pozostałe modele miały stałą i niekurczącą się kolejkę, więc ostatecznie obszedłem się smakiem i zdjęciami.

HiFiMAN Arya w pełnej krasie

Stoisko sklepu RMS.pl

Budżetowe Sundary na czyjejś głowie były bardzo częstym gościem.

Nietuzinkowy wzmacniacz Viva dla Susvary.

Bliższe ujęcie na wzmacniacz HiFiMANa.

Cena sprawiała wrażenie wpisanej losowo z klawiatury.

Szkoda że nie miałem czasu ich posłuchać - za duża kolejka

Na tym samym stoisku były również propozycje od Mee, sporo „popularno-użytkowych” propozycji.

Stoisko z asortymentem Mee Electronics

Słuchawki bezprzewodowe Mee. Z tego co widzę z systemem ANC.

Mee również celuje w popularną coraz mocniej konstrukcję TWS

A także bardzo mało u nas popularny i znany NuPrime, będący samodzielnym wskrzeszeniem marki NuForce ze strony Jasona Lima.

Kiedyś miałem ogromnego smaka na tą integrę. Niestety nie dane mi było, bo musiałbym kupić ją w ciemno.

Nieco większe zestawy NuPrime też były.

Jeszcze raz rzut aparatem na system NuPrime, głównie CDT-8PRO.

Rzuciłem okiem na modele Pioneera, ale generalnie tylko okiem. Kilka ciekawie wyglądających modeli.

Stoisko marki Pioneer.

Słuchawki przenośne Pioneera.

Pioneery w trakcie odsłuchów i lektury ulotek informacyjnych

Niestety nie słuchałem tych modeli słuchawek.

Jeden z większych modeli Pioneera

Drugi z większych modeli Pionnera. Nawiązania do starszych modeli są odczuwalne.

Audiomagic miał w tym roku bardzo ciekawe stoisko, które obsługiwał m.in. Paweł (rev). Wymieniliśmy sporo opinii…

W trakcie rozmowy z Pawłem (rev).

…a z rozłożonych sprzętów (FiiO, Cayin, Noble, RHA itd.) posłuchałem sobie szczytowych Khanów. Słuchawki wyglądające trochę odpustowo (akurat nie uchowały się na zdjęciach), ale dźwięk to vis a vis moje dostrajane LCD-XC. To drogie słuchawki, ale naprawdę profesjonalnie brzmiące.

Stoisko Audiomagic.pl z Warszawy

Odsłuchy słuchawek dokanałowych FiiO

Sprężysty i elastyczny bas z dobrym zejściem, bliższa średnica idealnie podkreślająca wokale bez przesadyzmu, czytelna góra ale z tym jednym kluczowym krokiem w stronę rezerwy, kapitalna scena. Noble może być więc naprawdę świetnym tematem do przyszłych recenzji i bardzo się cieszę, że te słuchawki wreszcie mają porządnego dystrybutora w Polsce.

Model 2-przetwornikowy Noble Audio

Niefabryczne okablowanie

Kable dobierano najpewniej na słuch do danego modelu

Ogólnie prezentacja Noble Audio była solidnie przygotowana

Cayin HA-300 wyglądał świetnie, ale niestety nie zaczepiłem się na odsłuch. Jak widać cały czas ktoś go okupował, vide czuwająca przy pokrętle głośności ręka.

Cayin HA300 w akcji.

Był też akcent p. Michała Czoka, znanego bardziej jako Michauczok. Też nie posłuchałem, ale jego słuchawki co rusz lądowały na czyjejś głowie.

Prawdopodobnie przeróbka jakiegoś modelu HiFiMANa

Sławne DT-R10

Za taki uśmiech warto było zajść do stoiska Brainwavz/RHA.

Więcej takich uśmiechów proszę.

Tak przy okazji, także i tam widać uległość względem trendu za konstrukcjami TWS.

Słuchawki typu TWS od RHA

Stanowisko dCS było mocno oblegane. Znalazły się tam Utopie, HE1000, ale też D8000 i Empyreany. Te ostatnie były raz, że bardzo popularne jak się okazało na różnych stanowiskach, ale też krążyły wieści, że z tamtejszym Bartokiem zagrały najlepiej. Na temat Empyreanów pisałem już wcześniej w poprzedniej relacji, a na temat D8000 wypowiem się jeszcze w ramach bardzo obszernej i krytycznej recenzji.

Okupacja stanowiska dCS

Finale D8000 na wystawie dCS

HE1000 i Meze Empyrean podczas przerwy w odsłuchach (wymiany użytkowników)

Bartok we własnej osobie

Przy okazji współczuję dwóm panom, którzy nie mogli dogadać się co do jednego urządzenia wyjściowego, a dwóch par słuchawek (jack + XLR). Dla jednego było za głośno, dla drugiego za cicho. Ostatecznie młodszy z Empyreanami zrezygnował i poddał się woli starszego z Utopiami. Pamiętajcie, że nie podpina się dwóch słuchawek (SE + BAL) do jednego urządzenia.

Nie podłącza się jednocześnie słuchawek SE i BAL do jednego urządzenia.

Bartok w pełnej krasie

HE1000 na głowie

Kompletnym zaskoczeniem w temacie słuchawek pełnowymiarowych były dla mnie – prócz wspomnianych LCD-3 – także produkty Grado. Pierwszy raz miałem ich okazję posłuchać i udało się to uczynić z modelami RS1e, GS1000e oraz PS2000e. Obawiam się, że chyba stałem się cichym fanem tej marki, którą prezentował na targach sam dystrybutor, firma Audio System z bardzo miłą i w pełni świadomą oferowanych produktów obsługą, z którą aż przyjemnie się rozmawiało. Spędziłem tam finalnie trochę czasu i absolutnie nie żałuję.

Stoisko Grado było skromne bardzo, ale było.

Armia słuchawek tylko dla mnie, ale i mnóstwo pretendentów do odsłuchów.

Przyznaję, że na RS125 nawet niepatrzyłem.

SR325 nie znalazły się na mojej głowie. Nie interesował mnie ten model.

RS1e zagrały bardzo fajnie, z bliskim wokalem, analogowym sznytem po całości, porządnie o dziwo robionym basem. Grało to blisko i przez to angażująco.

RS1e na cudzej głowie w akcji

RS1e na głowie. Mojej tym razem.

RS1e podczas rozmowy - słuchawki nie izolują, można swobodnie rozmawiać.

Przejście na GS1000e to automatycznie skok w temacie wygody, sceny oraz całościowego wyważenia. Średnica ma więcej powietrza, góra jest lepiej rozciągnięta, a duże pady robią swoje. O dziwo bardzo wygodne, przynajmniej w zakresie sesji jaką odbyłem na miejscu. Wyraz twarzy zdradzał moje odczucia z automatu.

GS1000e i od razu banan na twarzy się pojawia.

Ale dopiero przesiadka na PS2000e zrobiła swoje i tu już pojawiła się konkretna zaduma. Pierwsze wrażenie negatywne, bo muszle cięższe, nie ma już lekkiego drewienka, a mamy konkretny metal. Ale dźwięk – poezja. W zasadzie automatycznie wstrzeliły się w mój gust, grając bardzo realistycznie i muzykalnie, ale z jeszcze lepiej i równiej poprowadzonym sopranem. To właśnie skok w rozdzielczości i odejściu po części od muzykalnego, przygładzonego w „analogowy” sposób sopranu rzuca się tu w uszy. Nie było tutaj żadnej sztuczności ani siłowania się na jakieś dziwne figury dźwiękowe.

PS2000e spodobały mi się najbardziej z tego grona.

Nigdy nie byłem zwolennikiem tych modeli i gro udziału w tym miały różnego rodzaju opowieści na ich temat, ale muszę przyznać, że o ile RS i GS mają swoją manierę, tak PS2000e mnie urzekły swoją rzetelnością niepozbawioną muzykalności, prawie że w takim „audezowskim” stylu mojej starej wersji LCD-2 z nowymi przetwornikami, ale starszymi padami. One właśnie grały w taki sposób, równy, ale z wyraźną muzykalną nutą. Choć trzeba brać poprawkę na wiatr, tj. na okoliczności odsłuchowe, gdyby na recenzji PS2000e zagrałyby mi z Pathosami tak jak tam na miejscu, nie miałbym nic przeciwko temu, aby zagościły u mnie na stałe.

PS2000e czekające na odsłuchy

Grado PS2000e w akcji

Cary Audio pełnił rolę napędu

Rzut okiem na sprzęt towarzyszący

Ponieważ także i tutaj prowadziłem notowanie „TOP 5”, Grado PS2000e znajdują się właśnie w tymże gronie i prawdopodobnie dałbym im pierwsze miejsce obok wymienianych wcześniej LCD-3. Choć ich cena jest bardzo wysoka i teoretycznie LCD-3 są bardziej opłacalne. Co ciekawe, odsłuchu dokonywałem nie mając pojęcia ile to wszystko kosztuje.

Co ciekawe, odsłuchu dokonywałem nie znając cen tych modeli.

Niestety lista moja będzie bardzo mocno upośledzona, ponieważ kompletnie nie starczyło czasu na posłuchanie wszystkiego i tym samym w tym konkretnym dniu byłem mocno z tyłu za materiałem zdjęciowym.

 

Salony Top HiFi miały sporo stanowisk na przestrzeni całego Audio Show 2019 i będę do nich jeszcze często wracał, ale jednym z nich był „kącik” AudioQuesta. Można było posłuchać zarówno modeli NightHawk, NightOwl, jak i najnowszego Cobalta, którego recenzja ukaże się niebawem na blogu.

Kącik słuchawek i produktów AudioQuest

Banner AudioQuesta Cobalt

Tu naprawdę miejscami nie było nawet gdzie usiąść.

NightOwl na głowie. Izolacja się tu przydawała.

Ze swojej strony powiem, że sprzęt bardzo mi się spodobał (i nie tylko mi) do tego stopnia, że go nabyłem. Po prostu. Tylko niestety zapomniałem o adapterze USB-OTG pod micro-USB, więc niestety nie udało mi się go zabrać i użyć w praktyce.

Tuż obok ulokowało się Audeze. Jak na ironię miałem w planach ich odwiedzić na koniec, ale tak długo zeszło na rozmowy, że finalnie nie starczyło czasu przypomnieć sobie jak grają LCD-4, ale i nowe LCD-1. Odwiedzający mogli za to poznać InPola od strony nie tylko Audeze, ale różnorodnych modeli od Audio-Techniki.

Wystawa Audeze mieszała ze sobą różnorodne słuchawki i urządzenia.

Pathos InPol w wersji słuchawkowej

ADX5000 na wystawie.

ADX5000 na głowie

LCD-4z podobały się nie tylko mi w recenzji, ale i innym użytkownikom jak widać.

Kolejny model LCD-3, ale tym razem na fabrycznym kablu

LCD-3 jeszcze raz z profilu.

Był także Copland DAC215, który swego czasu spodobał mi się osobiście za mieszanie ze sobą brzmienia lampowego z doskonałością klasową w stylu Bursona Conductor V2+. Ten ostatni ponoć zrobił się awaryjny patrząc po relacjach użytkowników. Dlatego dużym plusem Coplanda są wymienne lampy.

Copland DAC215 też był obecny na wystawie.

Nie zabrakło też i „mojego” zestawu (posiadam prywatnie oba urządzenia).

Pathos Aurium + Converto MK2

Zestaw Pathos Aurium + Converto także cieszył się względami publiczności.

Była także okazja posłuchać jak brzmi prawdziwy i oryginalny Lehmann.

Oryginalny Lehmann Audio.

Lehmann z bliska

Najnowsze modele Audio-Techniki.

Stoisko EarMen było wspierane w tym roku przez Aurisa, którego opisywałem przy okazji systemu kolumnowego w Radissonie. Także i tu wylądowały Empyreany, podłączone pod słuchawkowy wariant ich wzmacniacza Fortino.

Stoisko EarMen/Auris nie było jakieś super powalające wielkością.

Ale to tylko dlatego, że asortyment był bardziej kompaktowy.

Nie miałem okazji posłuchać tych urządzeń niestety.

Liczę jednak, że za jakiś czas będzie ku temu okazja.

Widać wyraźnie próby konkurowania z iFi Audio.

Słuchawkowa wersja wzmacniacza Auris Fortino

U JBLa nie widziałem szczególnego poruszenia. Producent nastawił się głównie na sprzęt przenośny i bezprzewodowy w niewygórowanych cenach i gabarytach.

Stoisko JBL.

Nie było tam nic ambitnego. Ot popularny mainstream.

Królował format kompaktowy

A także ten bardziej przenośny.

Final Audio Design także miał swoje osobne stanowisko. Można było posłuchać D8000 PRO, jak również innych modeli tej firmy, włączając w to modele dokanałowe.

Dokanałowe modele FAD

Prezentacja najprostsza z możliwych, ale efektowna mimo wszystko.

Raczej z tematem padów i wygody D8k nadal nic nie zrobiono, a że sprzęt jest mi znany, to i nie zachodziłem i nie przeszkadzałem innym sztucznie powiększając kolejkę. Zapomniałem jedynie o modelu PRO, ale znając bazowy model i widząc tą samą konstrukcję pałąka nie wzbudził on mojego zainteresowania na tyle, aby poświęcać cenne minuty na oczekiwanie. Oczywiście byłoby miło, ale co do istoty, są to te same modele i te same uwarunkowania, których multum opiszę w recenzji zwykłych D8000. D8000 PRO z tego co słyszałem grają nieco jaśniej, co automatycznie kwalifikuje się na plus, choć musiano by jeszcze zmienić ich konstrukcję tak, aby usunąć problem z bardzo dokładnym punktem zbiegu wewnątrz muszli.

D8000 to obecnie model już nie do końca flagowy.

D8000 PRO różni się kolorem i kilkoma zmianami w dźwięku.

Było też nieco bardziej przyziemnie cenowo w ramach ich oferty:

Standardowe modele Final Audio Design też były.

Widok na przetwornik zwykłych Sonorousów.

Także i tu za napęd robiło combo iDSD PRO + iCAN PRO. Całość jednak wzmacniał sprzęt od Sboostera.

Zestaw iCAN + iDSD. Ten pierwszy przysporzył mi sporo nieprzyjemności.

Zachodząc do firmy Custom Art., można było poznać osobiście właściciela. Aczkolwiek sam również mogę powiedzieć, że przechadzając się po całym AVS można było poznać Audiofanatyka we własnej osobie. Nigdy nie wiecie kto stoi za ladą, albo kto siada tuż obok Was i ględzi coś o kablach i plastycznych średnicach.

Właściciel firmy Custom Art we własnej osobie

Produkt Custom Art we własnej osobie.

U Chorda po chordowemu – kolorowe guziczki i dziwne kształty, ogólnie zmora daltonistów i wyzwanie dla estetów. Ale nowością był chociażby ich M Scaler.

Stoisko Chorda na Audio Show 2019

Chord M-Scaler z bliska

Hugo2 miałem okazję słuchać osobiście i jego recenzja jest zakopana w szufladzie, ale naprawdę fajny jest to układ, półprzenośny profil, bardzo dojrzałe i dokładne brzmienie, mocno konkurujące miejscami z Conductorem V2+, którego miałem wtedy jeszcze do porównań.

Bardzo polecam Hugo2 - słuchałem, podpinałem.

Były też PolyMojo i doskonale znane większe modele Hugo.

Mojo i dokująca do niego stacja Poly.

Hugo TT miałem już okazję testować.

Rzut jeszcze raz na całą wystawę. Słuchawkami były Beyerdynamic T5p

Stoisko Beyerdynamica pozwalało zakosztować ich najbardziej udanych modeli, wcale nie najdroższych.

Kompaktowy model Beyera w wersji bardziej stylowej

Model DT1990 testowałem.

DT1990 PRO na głowie

DT1990 PRO będą miały swoją recenzję na blogu. W dużym skrócie jest to poprawiona wersja DT990, mająca identyczny kierunek brzmieniowy, ale lepszą realizację i nie skrzypi tak sopranem lub nie uderza basem. Wciąż jednak czuć w nich ten typowy sopran Beyerdynamica.

Był też model zamknięty DT1770 PRO

Nie mogło zabraknąć klasyków - DT990 PRO.

DT770 PRO - klasyka zamkniętych słuchawek

Autorski wzmacniacz A2. Nie słuchałem, ale wieść niesie, że nic ciekawego.

I znowu JBL, tym razem z rozkoszą serwujący modele typu TWS. Teraz chyba każdy leci w takie konstrukcje, z połową Chin na czele patrząc po Ali i Amazonie. Przyznam że nie jestem jakoś super podniecony takimi konstrukcjami i nie śnią mi się po nocach, choć bardzo doceniam ich walory użytkowe ponad rozwiązaniami z kabelkiem pomiędzy słuchawkami. W przypadku tanich słuchawek TWS z Chin jest jednak przepaść jakościowa i multum problemów, jakie tylko można sobie wyczarować przy takich modelach.

Modele True Wireless od JBL

Kolejny model TWS od JBLa

JBL chwali się, że ich słuchawek można używać w każdej pogodzie

Bang & Olufsen to podobny asortyment co JBL, słuchawki mniej lub bardziej kompaktowe oraz głośniki przenośne w kształcie od klasycznej „mydelniczki” po „śmieszny termos”. Nie posłuchałem jak grają, ale nie da się ukryć, że mają bardzo ciekawe wzornictwo.

B&O proponuje się mobilnie.

Oferta głośników bezprzewodowych jest tu znaczna.

Różnią się one kształtem i jakością dźwięku

Każdy głośnik jest należycie opisany, za co plus.

Niektóre wyglądają jak plecaczki na drugie śniadanie.

...albo jak termosy.

Było też całkiem słuchawkowo.

Oznaczenia takie same jak stosowało niegdyś AKG.

Olufseny na głowie.

Choć Stadion Narodowy miał był zalany słuchawkami, nie brakowało także akcentów pełnowymiarowych. Tu chociażby system proponowany przez Emotivę na kolumnach DeVORE FIDELITY.

System proponowany przez Emotivę

Był to jednak tylko przedsionek i próbka tego co było w Radissonie.

Przekrojówka obecnej oferty Emotiva

Perełką na stoisku mp3store, które wcale małe nie było, a którą zostawiłem sobie na sam koniec…

Stoisko sklepu mp3store

Duży plus za wyróżniające się bannery i branding, a także konkurs.

…były słuchawki serbskiej marki Raal, a dokładniej model Requisite z dedykowanym wzmacniaczem 100 W. Niestety także i tu nie doczekałem się odsłuchu, najpierw z tytułu konieczności wystudzenia sprzętu, potem niekończącej się kolejki i osób nie potrafiących oddać ich komuś innemu bez walki. Ponoć coś było z nimi nie tak przy większych głośnościach (rezonans obudowy?), także nie pomogło to, że to konstrukcja wstęgowa i pozbawiona padów.

Nowy system odsłuchowy firmy Raal

Widać jak wygląda ich ułożenie na głowie.

W sumie może nawet lepiej, że na razie ominął mnie ten kielich, ponieważ tylko bym się zraził przy cenie wynoszącej jak pamiętam ok. 20 tysięcy (wraz ze specjalnym, dedykowanym wzmacniaczem). Sporo osób żałowało, że nie było możliwości porównania do K1000, a niektórzy wprost z kolei nie wiedzieli nawet co to za model i byli zdumieni, że był on od AKG.

Raale naprawdę podobają mi się wizualnie

Co jednak trzeba powiedzieć, wizualnie bardzo mi się podobają, ale można zrzucić to na barki naleciałości po czasach STAXa. No i ponad wszystkim to tylko sprzęt, a jeśli wszyscy go oblegają i katują, to o jakieś bolączki naprawdę bardzo łatwo.

Jedyne co mi się udało, to je założyć i ocenić wygodę.

Ether Flow padły ofiarą tej samej przypadłości co wcześniej LCD-XC na innym stanowisku – zakładania ich na odwrót. Choć niektórzy wystawcy skarżyli się na przykładanie rąk do muszli w trakcie odsłuchów. To również częsty błąd ludzi i łatwo wtedy poznać, czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie z otwartymi konstrukcjami.

Ether Flow założone na odwrót

Same Ethery miałem okazję usłyszeć na wypożyczeniu jakiś czas temu. Słuchawki bardzo fajne, ale przeszkadzały mi w nich mała scena dźwiękowa, wrażenie kocyka oraz irytujący pałąk. Strojenie jednak co do zasady bardzo przyjemne, miękkie i analogowe. Z padami VOCE grały scenicznie lepiej, ale tonalnie koszmarnie. Krótkie porównanie tego modelu z Verum One można znaleźć w recenzji tych ostatnich na blogu. Jeśli będę miał czas, może urodzi się z tego jakaś sensowniejsza recenzja osobna.

Ether Flow na stojaku

Poprawnie założone Ether Flow

Było też trochę znanych mi już akcentów, jak TH610, TH900 czy ponownie LCD-4z…

Fostex TH610 na głowie

TH900 na stojaku na wystawie.

Cieszy mnie, że LCD-4z były tak popularne.

Nie zabrakło jednak też na stoisku mp3store i innych modeli, chociażby Utopii. Mam nadzieję, że były lepiej wygrzane niż to co słyszałem bezpośrednio na stoisku Focala.

Focal Utopia na głowie

Ether Aeon na głowie

Popularnością cieszyły się też oBravo.

Widać że słuchawki robiły wrażenie.

Nawet bardzo.

Natomiast niektórym osobom należy się szacunek, że do całej wystawy podchodzili racjonalnie i na miarę swoich możliwości.

Takstary i HD650.

Wystawa Campfire Audio u mp3store na długo mnie przytrzymała. Polaris i Andromeda to naprawdę świetne słuchawki, ale ogólnie całe brzmienie Campfire, choć nieco po jaśniejszej stronie, mocno podchodzi mi pod gust. Posłuchałem również specjalnego prototypu dokanałowego, o którym nawet obsługa sklepu zbyt wiele nie wiedziała. Sam jedyne co dojrzałem to dwie armatury widziane przez dużą tulejkę. Grało to obłędnie, ale spodziewać można się konkretnej ceny.

Bateria ofertowa firmy Campfire Audio

Campfire Andromeda w uszach użytkownika

Przy okazji pozdrawiam jednego ze słuchaczy, który mocno przesłuchiwał m.in. model IO, a który za moją sprawą posłuchał sobie także iSine 20. Zrobiły na nim bardzo dobre wrażenie, a co też mnie samego niezwykle cieszy. Jednak ten moment gdy inna osoba akceptuje i docenia Twój sprzęt jest bardzo miłym uczuciem.

Kolejna wizyta w pokoju SoundClub i ponownie raczą nas kolumny DeVORE FIDELITY. Wzmacniacz to Engstrom Arne.

Soundclub i kolumny DeVORE FIDELITY

Zbliżenie na DeVORE

Bardzo ciekawa konstrukcja lampowa wzmacniacza kolumnowego

Tutaj nawet meble muszą być audiofilskie

Auralic także miał swój pokój, wystawiając modele z serii Aries.

System proponowany przez Auralica

Zbliżenie na jedną z kolumn w pokoju Auralica

Sprzęt źródłowy. Co to było? Jak mawiał mi kiedyś jeden ze sklepów:

Jedna z wad obudów połyskliwych.

Ale wtórował mu pokój Premium Sound z Sopotu z bardzo ładnymi kolumnami Audio Solutions i modułami m.in. Rockna.

Pokój urządzony przez Premium Sound z Sopotu

System takiego formatu nie może mało kosztować, bo byłaby to ujma

Ponowne spotkanie z Loganami i ponownie tylko optycznie. Grały tylko Motion, ale za głośno ze strony samych kolumn i widowni, aby dało się coś z tego sensownego wyczarować.

Electromotion ESL, niestety nie podłączone

System Martina Logana na kolumnach Motion

Zbliżenie na kolumnę Motion

Tak wyglądają wstęgowce w tych kolumnach.

Dali i Denon postawiły w tym roku na sprzęt wybitnie kompaktowy.

Głośniki i soundbary od DALI

Producent stawia coraz mocniej na kompaktowe rozwiązania kina domowego.

Więcej kompaktowych głośników od DALI

Przenośność jest tu bardzo mocno akcentowana.

Skromnej wielkości system od Denona

Także i tu Denon idzie w stronę kompaktowości i oszczędności miejsca

Nawet CD jest tu kompaktowy.

Ale też i znalazło się coś dla tych bardziej tradycyjnych użytkowników, wsparte m.in. serią S od Marantza.

System DALI + Marantz

Bardzo chciałem posłuchać tego systemu, ale musiałbym mieć do tego normalne warunki.

Rubikony wciąż wydają się jednak sensowną pozycją dla wielu osób.

Dobrą decyzją było zdjęcie maskownic. Złą że tylko z jednej strony.

Niemiecki Canton postawił na odczucia audiowizualne. Telewizory mające uzupełnić wrażenia dźwiękowe spotykałem jeszcze w paru innych miejscach wystawy. Tą natomiast sponsoruje Wedel… Wedel?

U Cantona pojawił się TV.

Canton proponuje modele kolumn zarówno małych, jak i dużych. A wszystko sponsoruje... Wedel?

Nie próżnuje także Technics, owiany legendą na naszym rynku, zwłaszcza amatorów audio-hifi second hand.

U Technicsa w tym roku ambitnie.

Wrażenie robi przednia szybka przy wskaźnikach.

Kolumny Technica niestety nie należą - subiektywnie - do najbardziej urodziwych

Było też jednak trochę słuchawkowo i na oko trochę podobnie wizualnie do Pioneera…

Niestety nic nie mogę powiedzieć o ich słuchawkach.

Trudno jest powiedzieć jaki sukces czeka tego producenta.

Mały akcent przenośny od Panasonica.

Bliżej nieznany model przenośny od Panasonica

Ponownie pomieszczenie Top HiFi (mówiłem). System kolumn ELAC wsparty Luxmanami wzbudzał duże zainteresowanie.

System Elac + Luxmann

Kolumny Elaca zawsze kojarzyły mi się z przestrzennością.

Luxman natomiast zawsze kojarzył mi się z wysokimi cenami.

Ale ogromny szacunek mam do nich za konserwatyzm w zakresie wzornictwa.

Dużą przestrzeń ze świetnymi walorami prezentacyjnymi zajmowała Audio-Technica na właściwym sobie stanowisku (znów salony Top HiFi). Serdeczne pozdrowienia dla p. Marka z Audio Klanu i podziękowania za możliwość zamienienia paru słów oraz naturalnie poznania się na żywo. Niestety obu nas gonił czas, więc przynajmniej niech zdjęciowo trochę obrodzi, bo było i owszem na czym zawiesić obiektyw.

Model M50xBT, który niedawno testowałem.

Słuchawek naprawdę nie trzeba specjalnie opisywać

DSR7BT również testowałem na blogu

SR50BT. Generalnie ATH miała swój mały kącik wireless. Wystawa w wystawie.

Był też wariant biały SR50BT.

SR50BT White na głowie

Fantastycznie przestrzenne DSR9BT

DSR9BT na głowie po raz wtóry. Słuchawki te są znacznie lepsze od SR9.

Seria TWS od Audio-Techniki. Testowałem model CKS5TW i generalnie ma to potencjał.

Mało kto wie że ATH produkuje także całkiem przystępne cenowo gramofony:

Jeden z kilku wystawianych tam gramofonów.

Nie odchodząc od tego konkretnego wystawcy, zaszedłem również do Sennheisera (firma Aplauz). Przez mocne niebieskie światło zdjęcia mogą wyglądać dziwnie, ale sama prezentacja była ciekawa.

Aranżacja Sennheisera stawiała na bardzo mocne niebieskie światło. Aparat wariował.

Większość słuchawek była jedynie na wystawie, ale można było ich posłuchać, jeśli ktoś miał swoje własne źródła. Maksymalne modele dostępne pod ręką to HD820 i HD800S, które swoje recenzje na blogu już miały. Do HD660S się ostatecznie nie dopchałem, a wręcz sam byłem nieprzyjemnie wypychany z kolejki, przez pewnego Pana, który swoim ciałem celowo próbował zablokować mi dostęp do wolnych stanowisk. Posłuchałem więc tylko HD650 dla przypomnienia, przeciskając się tam gdzie mogłem. To naprawdę fajne słuchawki o dużej przyjemności i potencjale.

Oświetlenie moim zdaniem ciekawe, ale niepotrzebne. Tu: model HD4.40

Sporo było modeli z serii RS ze stacjami dokującymi. Tu model RS175

Sprzęt nie było jednak podłączony - trzeba było samemu sobie pomóc.

Wbrew pozorom ludzie często je wybierają w dzisiejszych czasach.

Było również sporo modeli dla graczy:

Nie obeszło się też bez serii dla graczy.

Była także cała seria GSP

Rzut okiem na model GSP-600

Bardziej budżetowe GSP370

I już trochę mniej budżetowe GSP670

Było też bardziej kompaktowo, przenośnie i z sekcją denata…

Sennheiser nie zapomina także o fanach kompaktówek

Najnowsze sportowe Momentum InEar

Rozczłonkowane HD660S

Swoją małą przygodę inauguracyjną zaliczyłem też u Focala. Nie posłuchałem Elegii, ale Stella, Clear i Utopia na głowie wylądowały. Źródłem był firmowy wzmacniacz Focala, ale podłączony na przeciążenie (jednocześnie BAL i SE). Usłyszałem że inaczej się nie dało na realia targowe i w sumie w pełni to rozumiem.

Focal Elegia

Stellia były ciekawymi słuchawkami, ale słychać było typową dla wielu słuchawek zamkniętych średnicę z zacięciem tunelowym. Miałem czasami wrażenie, że gdzieś na kablu znajdę plakietkę „robim co możem”. Trzeba byłoby potestować je na czymś sensownym i najlepiej z konkretną kontrolą oraz średnicą. Na plus definitywnie za to obsługa stoiska, która służyła radami i wskazówkami oraz własnymi przemyśleniami.

Focal Stellia

Zbliżenie na Focal Stellia

Kabel od Stelli to po staremu typowe

Po oczach widać, że byłem troszkę zaskoczony tym dźwiękiem, przynajmniej jak na warunki wystawowe.

Średnica nie była renderowana prawidłowo.

Utopie zagrały bardzo fajnie, ale miałem problem aby doszukać się w nich odpowiedniego umocowania względem ceny. Z tego co zrozumiałem jest to model kompletnie niewygrzany, ponieważ przygotowywany na targi egzemplarz w ostatniej chwili znalazł nabywcę, który koniecznie chciał już wygrzany. Moim zdaniem PS2000e i LCD-3 @AC3B grały od nich zauważalnie lepiej tego dnia, także jeśli to faktycznie kwestia wygrzania, a przy okazji toru, to Utopie musiałyby być bardzo czułymi słuchawkami o wysokim skalowaniu.

Focal Utopia na stojaku.

Tu już odsłuch był ciekawszy z Utopiami.

Świetne wrażenie za to zrobiły Cleary. Jest to znacznie wyższy poziom niż Elear i Elex, w którym pojawia się więcej sceny i lepsza klarowność oraz jasność na sopranie. Zdecydowanie najlepsze z całego grona modeli Focala. Może nie widać tego po mnie, ale naprawdę było tu wszystko na plus i słuchawki te definitywnie warte są zainteresowania, a przynajmniej przesłuchania. Prawdopodobnie to najbardziej optymalny model w ofercie Focala w zakresie ceny do jakości dźwięku i wykonania.

Focal Clear na stojaku

Nie widać tego po mnie, ale naprawdę podobały mi się te słuchawki.

Za mną stały jeszcze ich propozycje kolumnowe. Bardzo podobała mi się spójność projektowa między nimi a słuchawkami. To takie małe smaczki, które mimo że teoretycznie nieistotne, definiują ofertę jako całość.

Kolumny Focala na wystawie.

Nie można było im odmówić stylu.

Były też tańsze monitorki Focala. Niestety wszystko niepodłączone.

Thorens i RVM także miały swoje akcenty. O dziwo sporo było na Narodowym analogu jak na współczesnego klienta słuchawkowego (cyfrowego). W RVM można było trafić na smaczek jak u RME Adi 2 PRO: przezroczystą górną pokrywę.

Gramofony Thorensa też były obecne

Niestety nie siedzę w analogu, toteż niespecjalnie mogę coś o nich powiedzieć.

Sprzęt nieznanej mi marki RVM

Ale musi być dobry, skoro producent chwali się wnętrzem.

...a także gabarytami

W temacie analogu, udało się trafić także i na ten temat także od strony bardziej „serwisowej”:

Strzelam, że to jakieś urządzenie czyszczące.

Bowers & Wilkins z serii Formation przykuwało natomiast formą swoich głośników. Wszystko to zdaje się pod kino domowe w wydaniu kompaktowym, na wzór oferty DALI/Denon.

Ciekawe kształty u Bowersa

Widać że ktoś tam pracuje mocno nad wzornictwem.

Prawdopodobnie jest to część jednej wystawy kina domowego

Zbliżenie na przetwornik wysokotonowy.

Nie mam pojęcia co to jest i bałem się nawet pytać.

Tak, definitywnie jest to target pod kino domowe.

Było też nieco słuchawek…

Przenośne Bowers & Wilkins PX

Jeszcze bardziej przenośne PX5

W jednym z pokoi uchował się „ten większy” JBL, a więc duże głośniki przenośne oraz kolumny. I tak, z tymi LEDami RGB to chyba tak na poważnie.

Wystawa przenośnych uprzykrzaczy życia w autobusach i parkach

Te łańcuchy to tylko aranżacja.

Niektóre prezentowały się nawet fajnie, jak np. seria Charge.

300% more RGB

Sporo nowości od Pro-Jecta, ale Maxelle Retro DJ / Brainwavz HM3 przy takich cenach urządzeń powodowały jednoznacznie negatywne odczucia już na sam widok i z faktu sparowania ze sobą.

Stoisko marki Pro-Ject

DS BOX i DAC BOX

Też myślałem że to pęknięcie na wyświetlaczu...

Słuchawki kompletnie nie przystające do sprzętu.

Nawiązania do chromowanych Lehmannów bardzo mocne.

Wzorem iFi Audio, także i Pro-Ject robi własne systemy typu

I to nawet nie jeden system, a kilka.

PHONO BOX. Sam nie używałbym w ogóle tego urządzenia, jako że nie mam analogu.

TUBE BOX ze stopniem lampowym.

Więcej wysokiego połysku, może aż do przesady.

Pioneer i Onkyo w jednym za to stali domu, a raczej korytarzu…

Pioneer podzielił się wraz z Onkyo przestrzenią.

Być może wszystko było po prostu z jednej dystrybucji.

Onkyo to dziś popularna klasa D.

Widać że producent idzie mocno w kino domowe.

Są też propozycje dla tradycjonalistów z mainstreamu.

A i pokręcić sobie można.

Niestety większość sprzętu nie była nawet podłączona do prądu.

U

i także znajdzie się coś dla mainstreamowców z klasy D.

Przepiękne włoskie wzmacniacze od Unison Research.

O firmie Unison Research przyznam jeszcze nigdy nie słyszałem.

Niemniej mieli bardzo ciekawe wzmacniacze na tapecie.

Firma pochodzi z Włoch, więc można się spodziewać

Wzorem Sennheisera poleciano w niebieskie oświetlenie. Efekty łatwe do przewidzenia.

Wzornictwo jest tu ciekawe bez względu na to jaki wzmacniacz oglądamy.

Do tego drobne smaczki...

I już nieco bardziej siermiężne formą od Synthesis na wystawie PMC. Paradoks niebieskich LEDów był taki, że ślady palców na urządzeniach były jeszcze bardziej widoczne potem niż normalnie.

Wystawa PMC/Synthesis

Klasyczne kanciaste kształty w stylu SMSLa.

Zabudowa wzmacniacza przypomina mi trochę Xindaka, choć to też niby Włochy.

Tak jak mówię, niebieskie mocne LEDy laserowe uwydatniały niedoskonałości pozostawione przez

U Luxmana bez kolorowych fajerwerków pod sufitem, a i efekt oświetleniowy od razu lepszy. Choć tutaj akurat może by się to przydało – odbite światło zakrywałoby ceny. No ale wiadomo, w końcu to przecież Luxman.

Luxman - drogo

Luxman - drożej

Luxman - najdrożej

Co by nie było w towarzystwie nudno - wysoki model Bowersa po raz wtóry.

Miało też miejsce pierwsze moje spotkanie z ZMF, a dokładniej modelem Aikon. Jak to grało? Trudno powiedzieć po krótkich odsłuchach, ale mniejsza scena i gęstsze granie od LCD-XC, idące w stronę bardziej przyjemności i muzykalności. W pierwszym odczuciu czuć lekkie przyduszenie, ale szybko znika, zostawiając bardzo fajny klimat starszych modeli Audeze sprzed rewolucji przetwornikowej. Nie dziwię się, że słuchawki te mają swoich fanów, zwłaszcza w USA. Taśma wyraźnie wskazuje nawiązania do STAXa/Audeze. Słuchawki są w pełni robione ręcznie.

Pierwsze spotkanie ze słuchawkami ZMF Aikon

ZMF Aikon do najlżejszych nie należą, ale to wciąż nie LCD-XC

Na głowie wyglądają dziko.

Miłe akcenty.

Ogólnie bardzo sympatyczne słuchawki, taka przeciwwaga dla LCD-XC w niektórych scenariuszach.

Acoustic Research AR-H1. Choć hype na ich temat przygasł, to słuchawki wciąż są żywe i obecne na targach.

Acoustic Research także nie posłuchałem.

Bardzo jednak dziwne że o słuchawkach zrobiło się tak cicho.

Na sam koniec zostawiłem sobie mały skarb tego dnia Audio Show 2019 – stoisko Feliks Audio. Można było przyjść i posłuchać naprawdę wspaniale grających wzmacniaczy.

Stoisko Feliks Audio

Najnowszy Espressivo to bardzo dobry wybór dla osób zaczynających z poważniejszymi wzmacniaczami lampowymi, a którzy szukają miękkiego i ciepłego, ale nie do przesady, „napędzacza”. Brzmienie nie jest zamulone i matowe jak stereotypowa lampa, a sama konstrukcja przeszła trochę modyfikacji, aby znaleźć się w tym dokładnie punkcie. Dla słuchawek jaśniejszych i ostrzejszych – ideał.

Feliks Espressivo i Echo

Źródło pełniące takową rolę dla wzmacniaczy Feliks Audio

Echo było już żywszą konstrukcją, bardziej neutralną, ale gdy posłuchałem Euforii w wydaniu specjalnym z lakierowaną obudową… powiem tak – ten wzmacniacz kosztuje 11 tysięcy i jest wart tych pieniędzy. Dźwięk bajka, dokładnie tak jak lubię, z wygarem i rozdzielczością, atakiem i szybkością, ale otulone mięciutką i ciepławą aurą lampowych konstrukcji. Zero szumu i brumu (jak na realia wystawowe), a za to umiejętność zgrania się chyba ze wszystkim. T1, XC, ZMF, a nawet moje i20, które przyciągnąłem ze sobą, popłynęły na tym wzmacniaczu bez żadnego problemu.

Wersja specjalna modelu Euforia. Nazwa w pełni adekwatna do dźwięku.

Przy okazji można było bardzo miło porozmawiać m.in. z p. Łukaszem Feliksem, synem założyciela firmy, a za czego sposobność bardzo serdecznie dziękuję. Pasja z jaką p. Łukasz opisywał mi swoje urządzenie, a ja rozpływałem się w zachwytach, w pewnym momencie wzbudziła duże zainteresowanie otoczenia, które również chciało posłuchać koniecznie tego urządzenia.

Najszybciej można byłoby je opisać jako „małe wydanie Songolo HPA300SE”, który zresztą stał obok. Bardzo podobna szkoła i filozofia, a więc wyciągnięcie absolutnego maksimum z konstrukcji lampowej, nadanie dźwiękowi czaru i powabu, jednocześnie nie ujmując bezwzględnym pryncypiom jakościowym. To bardzo rzadkie połączenie w słuchawkowym audio i każdy tak grający wzmacniacz powinniśmy przywitać z otwartymi ramionami. I nawet jeśli cena wydaje się w pierwszej chwili zaporowa, do tego stopnia że losowo spotkana osoba nie chciała nawet go przesłuchać (ze strachu że jej się spodoba), pozwoliłem sobie na prywatę i siłowe podpięcie trzymanych na głowie tejże osoby słuchawek do Euforii. Sądząc po kształcie wyrazu twarzy jaki się po chwili zarysował, nazwa tego urządzenia definitywnie nie jest przypadkowa.

Euforia była tym samym jednym z elementów, które sprawiły, że z AVS wracałem z nieskrywanym żalem, że można było jeszcze trochę dłużej, jeszcze posłuchać, no i nie w sobotę, gdy ruch największy. Razem z Songolo jest to autentyczna czołówka wzmacniaczy lampowych jakie miałem zaszczyt na w swoich łapach niegodnych trzymać. Dylemat cenowy jakby przy Euforii został chyba przewidziany, bo obok stała jeszcze wersja zwykła, tańsza do kwoty 7000 z groszem.

Feliks Euforia w wersji zwykłej

Zwykła wersja Euforii

Także jest też opcja „po budżecie”, która różni się od specjalnej zwykłą obudową bez lakierowania, inną elektroniką (kondensatory) oraz okablowaniem wewnętrznym, choć to tylko niektóre z rzeczy, które w edycji specjalnej zostały posunięte do maksimum i sprawiają, że gra to lepiej od zwykłej, ale i swoje kosztuje.

To by było niestety już na tyle. Zdjęć zrobiono więcej niż sam dokonałem odsłuchów, ale naprawdę tego nie dałoby się załatwić w jeden dzień. Dla przypomnienia osobom, które być może nie mają świadomości o rozmachu tej imprezy, Audio Show był zorganizowany w tym roku w trzech miejscach, w zasadzie tradycyjnych. Stąd stosowano przy wszelkich materiałach organizacyjnych następujące oznaczenia:

  • RS – firmy mające swoje wystawy w hotelu Radisson Blu Sobieski (pierwszy mój dzień zwiedzania),
  • GT – firmy rozlokowane w hotelu Golden Tulip (w którym nie byłem),
  • SN – wystawa na PGE Narodowym (drugi dzień zwiedzania).

Przydawały się one niesamowicie, ponieważ lista wystawców tegorocznych była ogromna:

  • Ø Audio RS: 214
  • 4hifi RS: Magnat, 101, 102, 111 / SN: 137
  • 4HIGHEND RS: 215
  • 8MM Audiolab RS: 710
  • AC Records RS: 708
  • Acapella RS: Wilanów I
  • Accuphase RS: 105, 107, 616 / Wilanów 2
  • Acoustic Manufacture GT: Azalia 1, Krokus / SN: Książęca
  • Acoustic Masterpiece SN: Studio TV5
  • Acoustic Plan SN: 202
  • Acoustic Research SN: Strefa słuchawkowa
  • Acoustic Revive RS: 105, 616
  • Acoustic Solid RS: 516
  • Acoustic Zen RS: 105
  • Acoustical Systems GT: Krokus
  • Acoustique Quality RS: Galeria 3
  • Acrolink RS: 616
  • Actinote RS: 107
  • Acurus SN: Hall E1
  • ADAM Audio RS: 305
  • Adams HiFI RS: 206
  • Addon SN: Kryształowa
  • ADL Furutech SN: Strefa słuchawkowa
  • Advance Acoustic SN: 225
  • Advance Paris SN: 225
  • AEC London GT: Azalia 1
  • Aequo Audio RS: 107
  • Aesthetix SN: Studio TV5
  • Agath SN: 301
  • AHP RS: 516
  • Aida Acoustics RS: 225
  • Aions RS: Arkadia II-III
  • Air Tight SN: Studio TV5
  • AKG SN: Biała, Strefa słuchawkowa
  • Akkus RS: 306
  • Albedo RS: Hetman 1 i 2
  • Alluxity GT: Krokus
  • ALO Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Alpin Line RS: Hall 2, 316, 318
  • Ancient Audio RS: 201
  • Angstrom Audio RS: Hetman 1
  • Anthem RS: Belweder 2 / SN: 136
  • Antykwariat Grochowska SN: Strefa płytowa
  • Antykwariat na Tamce SN: Strefa płytowa
  • Aplauz SN: 101, Symfonia 1
  • Aqua Acoustic RS: Hetman 1 i 2
  • Arcam SN: 211, Hall W8
  • Argento Audio GT: Azalia 1, Krokus
  • Ars Sonum RS: Hetman 1 i 2
  • Art Audio RS: 707
  • ART Loudspeakers RS: 707
  • Artcoustic SN: Hall E1
  • Artesania Audio SN: Studio TV2, 224
  • Artisan Audio Devices SN: 228
  • Artnovion SN: 301
  • Artreco SN: Strefa płytowa
  • ASR GT: Azalia 1
  • Astell & Kern SN: Strefa słuchawkowa
  • ASUS Mulimedia SN: 211, 212, 214, Strefa słuchawkowa
  • ATC RS: 127  / SN: 138
  • ATI SN: Hall E1
  • Atlas SN: 115-116
  • Atohm RS: 516
  • Atoll RS: 516
  • Audeos SN: Strefa słuchawkowa
  • Audeze SN: Strefa słuchawkowa
  • Audia Flight RS: 702
  • Audio-Akustyka GT: Azalia 3
  • Audio Alto RS: 607
  • Audio Analogue SN: 127
  • Audio Anatomy RS: 701, 702
  • Audio Atelier RS: 401, 402, 405, 406
  • Audio Center SN: 211, 212, 214
  • Audio Connect RS: Hetman 1 i 2
  • Audio Desk Systeme Glass GT: Azalia 1
  • Audio Forte RS: 516 / SN: Strefa płytowa
  • Audio Forum SN: Hall W4
  • Audio Illuminati GT: Magnolia
  • Audio Klan SN: Hall W1
  • Audio Magic RS: Hall 3 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Audio Mode RS: 716
  • Audio Note UK RS: 315, 601
  • Audio Palace RS: 206
  • Audio Physic SN: 124, Hall W5
  • Audio Research SN: 132
  • Audio Reveal RS: 107
  • Audio Solutions SN: 137
  • Audio Status RS: 710
  • Audio System  SN: Studio TV4, 204-206, Strefa słuchawkowa
  • Audio Tekne GT: Azalia 2
  • Audiobyte SN: 137
  • Audiocontrol SN: E1
  • audiofast SN: 224, Studio TV2, TV3
  • Audioform RS: 708
  • AudioGD RS: Magnat, 101, 102, 111
  • Audiokultura SN: E6
  • AudioMachina GT: Azalia 1
  • Audiomica Laboratory RS: 318 / SN: 208
  • Audion SN: 222
  • Audionet SN: 301
  • AudioPhase RS: 508
  • Audiopunkt RS: 411, 415
  • AudioQuest SN: 103-107, Studio TV 1
  • Audiostacja RS: 305
  • pl RS: 410
  • AudioStyl SN: 227
  • AudioSymptom SN: Hall W5
  • Audio-Technica SN: Hall W1, strefa słuchawkowa
  • Audiothlon RS: 515
  • AudioTrendt RS: 305
  • Audiovector SN: 214
  • AudioWave RS: 111
  • Aune SN: Strefa słuchawkowa
  • Auralic SN: 138, Strefa słuchawkowa
  • Aurelia RS: 106
  • Aurender SN: 224
  • Auris Audio RS: 701
  • Aurum SN: 122
  • Net Sieci Audiowizualne SN: 119
  • Avantgarde Acoustic RS: Wilanów 2
  • Avatar Audio GT: Azalia 3
  • Avcon RS: 318
  • AVID SN: 229
  • AVM SN: Hall 2, 104
  • Ayon Audio GT: Tulip 1-2
  • Balanced Audio Technology RS: 715
  • Bang & Olufsen SN: Strefa słuchawkowa
  • Base Audio RS: 105, 107, 616, Wilanów 2 / GT: Tulip 2
  • Bauer Audio SN: 202
  • Benz Micro GT: Azalia 1
  • Bergmann SN: 206
  • Best Audio SN: 225
  • Beyerdynamic SN: Strefa słuchawkowa
  • B-Fly Audio SN: 229
  • Black Cat Cable RS: 510
  • Bladelius RS: 405, 406
  • Block SN: Kryształowa
  • BLOK SN: 211, 212
  • Bluesound SN: 105
  • Blumenhofer Acoustics SN: 204
  • Boenicke Audio GT: Tulip 1
  • Boulder SN: 139
  • Bowers & Wilkins SN: Hall W2, 107
  • Brainwavz RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Brinkmann SN: 140, Studio TV5
  • Bryston RS: 610
  • B-Tech RS: Galeria 3
  • Buchardt Audio RS: Magnat 1+2
  • Burson SN: Strefa słuchawkowa
  • E.C. GT: Azalia 1, Krokus
  • Cabasse SN: 210
  • cable4 RS: 122
  • Cambridge Audio SN: 214, Hall W8
  • Cammino SN: 204, 205, 206
  • Campfire Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Canor RS: 205
  • Cantano RS: Magnat 2
  • Canton SN: 133
  • Cardas Audio SN: 210
  • Cary Audio SN: 204, 205
  • Cayin Polska RS: 216
  • Cayin RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Cessaro SN: Studio TV5
  • Chang Lightspeed SN: 202
  • Charles Martin RS: 508
  • Chord & Major SN: 301
  • Chord Electronics SN: 210, Strefa słuchawkowa
  • Ciarry RS: 316
  • Clarus Cables SN: 201
  • Clearaudio SN: Hall W2
  • Closer Acoustics RS: 318
  • CocktailAudio RS: Magnat, 101, 102, 111, 201
  • Convergent Audio Technology SN: Studio TV5
  • Copulare GT: Magnolia
  • Core Audio RS: 618
  • CORE trends SN: 301
  • Cowon SN: Strefa słuchawkowa
  • Creek SN: 204
  • Cresyn SN: Strefa słuchawkowa
  • Cube Audio SN: 228
  • Custom Art SN: Strefa słuchawkowa
  • Cyrus SN: 124, Hall W5
  • D’Agostino SN: Studio TV3
  • Dali SN: 134, 135
  • DaVinciAudio Labs GT: Magnolia
  • Davis RS: Arkadia 4-5
  • Davone Audio SN: 202
  • dCS SN: Studio TV3, Strefa słuchawkowa / RS: 306
  • DearWolf RS: 131
  • Definitive Technology SN: Hall E5
  • Denon SN: Hall E5
  • Devialet SN: 103, Hall W1
  • DeVore Fidelity SN: 140
  • DH Labs SN: 141
  • Diapason RS: Hetman 1
  • Digital Projection SN: Hall E1
  • DIMD Audio RS: Hetman 1
  • Dita Audio RS: 127
  • Divoom SN: Strefa słuchawkowa
  • pl RS: 414
  • DLS RS: 408
  • Dohmann GT: Azalia 1
  • Feickert Analogue GT: Azalia 1
  • Dreamlink GT: Azalia 3
  • DS Audio GT: Azalia 1, Krokus
  • DSV SN: Platynowa 2, 118, Strefa słuchawkowa
  • Duelund Coherent Audio RS: 306
  • Dynaudio RS: 616 / SN: 111
  • Dynaudio Professional RS: 305
  • Dynavector GT: Azalia 1
  • Dyrzbański RS: 129
  • EarMen SN: Strefa słuchawkowa
  • Earsonics SN: Strefa słuchawkowa
  • Ear Yoshino SN: 204
  • Effect Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • EgglestonWorks RS: Arkadia I
  • Ego Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Egg-Shell RS: 316, 318
  • EIC SN: 120-125, Hall W5
  • Einstein Audio GT: Azalia 1
  • ELAC SN: 104, Studio TV1
  • Electrocompaniet SN: 209
  • Electron Audio RS: 223
  • elinsAudio RS: 316, 708
  • EMM Labs SN: 203
  • Emotiva SN: 141, Hall E1
  • Empire Ears SN: Strefa słuchawkowa
  • EMT SN: 229
  • Enacom RS: 608
  • Encore Design RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Encore Seven RS: 316
  • Enerr RS: 515
  • Engstrom SN: 140
  • Enigmacoustics RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Equilibrium RS: 515
  • ESA SN: 139
  • Essential Audio Tools RS: 411, 415
  • Etsuro Urushi GT: Azalia 1
  • Etymonic RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Euphony Audio  RS: 223
  • Exposure SN: 219
  • Falcon Acoustics RS: 402, 715
  • Feastrex RS: 716
  • Fein Audio RS: 130
  • Feliks Audio SN: Strefa słuchawkowa / RS: Magnat
  • Feniks Audio SN: 201
  • Fidata RS: 401, 402
  • FiiO RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Final Audio Design SN: Strefa słuchawkowa
  • Finite Elemente SN: 203
  • Fink Team GT: Krokus
  • FNCE SN: 115-116, Hall W4
  • Focal SN: 115-116, Hall W4
  • Fonnex SN: Strefa słuchawkowa
  • Fonolab RS: 310
  • Forum audiostereo.pl RS: 410
  • Forum DIYaudio.pl RS: 414
  • Forza AudioWorks SN: Strefa słuchawkowa
  • Fostex SN: Strefa słuchawkowa
  • Fram RS: 201
  • Franc Audio Accessories SN: 140, 141, Studio TV5
  • Franco Serblin GT: Magnolia
  • Frankenstein Vinyl SN: Hall W0
  • Fulianty Audio RS: 122
  • Furutech GT: Azalia 1, Krokus
  • Fyne Audio SN: 123, Hall W5
  • Galeria Audio SN: 202
  • Gallus Audio Technology  RS: 223
  • Gato Audio SN: 102
  • Gauder Akustik GT: Azalia 1
  • Gaudio Sound RS: 312
  • Gauss Audio  RS: 618
  • German Physiks RS: 702
  • Gigawatt RS: Wilanów 1
  • GMG Power RS: 215
  • GMP Tech RS: 125
  • Gold Note RS: 122
  • GoldenEar Technology SN: 224
  • Goldkabel SN: Hall E6
  • Goldring SN: 219
  • Gradient RS: 401
  • Grado SN: 204, Strefa słuchawkowa
  • Graham Audio RS: 411
  • Grobel Audio GT: Magnolia
  • Gryphon Audio Design SN: Studio TV3 / RS: 306
  • Guru Audio RS: 128
  • Hagto Audio RS: 415
  • Haiku-Audio RS: 115
  • Hansen Audio SN: Studio TV5
  • Harbeth SN: 204
  • Harman Kardon SN: Symfonia 2
  • Harmonic Resolution Systems SN: 208, Studio TV6
  • Harmonix RS: 401, 402, 405, 406
  • Hegel SN: 106
  • Helius Designs RS: 716
  • HiFi Club SN: 221, Studio TV6-7
  • HiFi Ja i Ty RS: 315
  • HiFiMAN SN: Strefa słuchawkowa
  • HighEnd Novum RS: 516
  • Hijiri RS: 401, 402, 405, 406
  • Hi-Ton Home of Perfection SN: 226, 227
  • Holophony GT: Azalia 3
  • Horn Acoustic SN: 230
  • Horn Distribution SN: Hall E5
  • hORNS SN: 207
  • Hypostatic RS: 207
  • iBasso SN: Strefa słuchawkowa
  • Ideon Audio RS: 208
  • iEast SN: Strefa słuchawkowa
  • iFi Audio SN: Strefa słuchawkowa / RS: Hall 1
  • Ikko SN: Strefa słuchawkowa
  • Infinity SN: 108, Biała
  • Intrada SN: 229
  • IsoAcoustics SN: 104, 106, Studio TV1
  • ISOL-8 RS: 401, 402, 405, 406
  • IsoTek SN: 104, 106
  • Sikora SN: 207
  • Jadis GT: Magnolia
  • JAG RS: 518
  • Jamo SN: Kryształowa
  • JBL SN: 108, Biała, Strefa słuchawkowa
  • Jean-Marie Reynaud RS: Hetman 1 i 2
  • Jelco RS: 718
  • Jorma Design SN: Studio TV5
  • JVC Reference Series SN: 119
  • Kaleidescape SN: Hall E1
  • KBL Sound SN: 205
  • KEF RS: 307
  • Kennerton SN: Strefa słuchawkowa
  • Kii Audio RS: 302
  • Kimber Kable SN: 120, 121, 124, 125
  • Klipsch Headphones SN: Kryształowa
  • Klipsch SN: Kryształowa
  • Klotz SN: E3
  • Koetsu GT: Magnolia
  • Kondo RS: 315, 716
  • Konsbud HiFi SN: Kryształowa
  • Koris SN: 203
  • KR Audio RS: Galeria 3
  • Krautrock-Vinyl RS: Hall 8
  • Kryna SN: 202
  • Kudos SN: 204
  • Kuzma GT: Krokus
  • Kygo SN: Strefa słuchawkowa
  • Lab 12 RS: 308
  • LampizatOr GT: Dalia / RS: 710
  • Larsen RS: 610
  • Lavardin RS: 401
  • Leben RS: 105
  • Lector Audio RS: 510
  • Leema Acoustics SN: 202
  • Legacy Audio SN: 205
  • Lehmann Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Lindemann RS: Galeria 3
  • Line Magnetic RS: Magnat 1+2
  • Little Dot SN: Strefa słuchawkowa
  • LiveBit  GT: Azalia 3
  • Living Sound! GT: Tulip 1
  • eu RS: 306
  • Lucarto Audio RS: 216 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Lucas Audio Lab RS: 208
  • Lumagen SN: Hall E1
  • Lumen White GT: Tulip 2
  • Lumin RS: 401, 402, 406
  • Luna Cables RS: 405, 406
  • LuxmanSN: Studio TV 1
  • Lyngdorf Audio RS: Arkadia 4-5
  • Lyra SN: 208, Studio TV6
  • Magico SN: Studio TV 1
  • MagLev Audio SN: E2
  • Manger RS: 702
  • Manley Labs SN: 202
  • Manron RS: 418
  • MarAim Audio RS: 211
  • Marantz SN: 131, Hall E5
  • Mark Levinson SN: 108
  • Marten SN: Studio TV5
  • Martin Logan RS: Belweder 2/ SN: 136
  • Marton RS: Wilanów 1
  • Mass Fidelity SN: W7
  • Master & Dynamic SN: Hall W1
  • Masterdisc RS: Hall 3
  • Mastersound SN: 229
  • Materics Audio RS: 508
  • Maxonic GT: Azalia 2
  • MBL SN: Studio TV4
  • McIntosh SN: Studio TV6-7
  • Mee Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Mega-Acoustic RS: Magnat 1+2, 111
  • Meitner Audio SN: 203
  • Melco Audio RS: 215
  • Melodika SN: 219, W7
  • Meters Music SN: Strefa słuchawkowa
  • Metronome Technologie SN: 203
  • Metrum Labs SN: 139
  • Meze RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Michell Engineering RS: 716
  • MIP SN: Strefa słuchawkowa
  • Mistral RS: Belweder 2
  • Miyajima GT: Azalia 1
  • MJ Audio RS: 610
  • MK Sound SN: 141
  • ModWright Instruments SN: Studio TV5
  • Moje Audio RS: 401, 402, 405, 406
  • Monitor Audio SN: 211, 212, Hall W8
  • Monkey Cable SN: H7 / RS: 314
  • Moon by Simaudio SN: 212, Hall W8
  • Morch GT: Azalia 1
  • Morel HiFi RS: 608
  • Mozzaik Audio  RS: 223
  • mp3store SN: Strefa słuchawkowa
  • MrSpeakers SN: Strefa słuchawkowa
  • MSB Technology GT: Azalia 2
  • Muarah Audio RS: 718
  • Musaic SN: 214
  • Music Hall SN: Hall E4
  • Music Movies Fan SN: Strefa płytowa
  • Musical Fidelity SN: 220
  • Musictoolz RS: 416
  • Mutec SN: Studio TV3, 224
  • My Monitors RS: 610
  • My Sonic Lab GT: Azalia 1
  • MY Sound SN: 203
  • MyAudioArt RS: 507
  • Mytek Digital SN: 201
  • NAD SN: 105
  • Nagaoka RS: 516 / SN: Strefa płytowa
  • Nagra SN: 229
  • NAIM SN: 115-116, Hall W4
  • pl SN: Strefa płytowa
  • Nastroje Audio Vintage RS: 311
  • Natural Sound GT: Azalia 2
  • Nautilus GT: Tulip 1+2, Hall 1 / SN: E4, 111
  • Nautilus RS: Wilanów 2, Hall 4, 105, 107, 616
  • NCS Audio RS: 618
  • Neat Acoustics SN: 211, 212, 214
  • Neotech SN: Hall E6
  • New Horizon Audio RS: 701
  • NIME Audiodesign RS: 718
  • Nitty Gritty GT: Azalia 1 i 2
  • Noble Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Nordost SN: 212
  • Norma Audio RS: 401
  • Norstone Design SN: 225
  • Notte Sound Labs RS: 123
  • NovaFidelity RS: Magnat, 101, 102, 111
  • NuPrime SN: 219
  • Nyquista SN: 139, 205, 229
  • Obifon RS: 107
  • oBravo SN: Strefa słuchawkowa
  • Octave RS: 616
  • Odeon GT: Azalia 1
  • Olasonic SN: Strefa słuchawkowa
  • Onkyo SN: Platynowa 2
  • Onkyo SN: Platynowa 2
  • Opera Loudspeakers SN: 121, Hall W5
  • Optoma Nuforce RS: Belweder 1
  • Opus3 SN: Strefa płytowa
  • Oracle SN: 120-125
  • Organic Audio GT: Azalia 1, Krokus
  • Origin Live SN: 202
  • Ortofon RS: 115
  • Panamorph SN: Hall E1
  • Panasonic SN: Książęca
  • Paradigm RS: Belweder 2
  • Parasound SN: 204
  • Paul’s Boutque Record Store SN: Strefa płytowa
  • Pear Audio Analogue RS: 405
  • Pearl Evolution RS: 510
  • Peerless-AV SN: 119
  • Pełne Brzmienie RS: 707
  • Penaudio SN: 202
  • Pendulumic SN: 301
  • Pentaconn SN: Strefa słuchawkowa
  • PerfectConnection RS: 101
  • Phasemation RS: 616
  • Phiaton SN: Strefa słuchawkowa
  • Philips SN: Platynowa 1
  • Phonar RS: 105
  • Pier Audio RS: Arkadia 4-5
  • Pioneer SN: Platynowa 2, 118, Strefa słuchawkowa
  • płytygramofonowe.pl SN: Strefa płytowa
  • PMC SN: 120, Hall W5
  • Polk Audio SN: 131, Hall E5
  • Polpak Poland RS: Belweder 1+2
  • Polski Klaster Audio RS: 316, 318
  • Portento Audio  RS: 222
  • Pre-Audio RS: Arkadia I
  • Precide SA GT: Azalia 1
  • Primare SN: 210
  • PRO Audio Technology SN: Hall E1
  • Procella SN: 119
  • Pro-Ject SN: Hall W3
  • Pro-Tone RS: 616, Wilanów 2
  • Protone RS: Arkadia 2+3
  • PS Audio SN: Studio TV 4, 204-206
  • PSB SN: 105
  • Psvane RS: Magnat, 101, 102, 111
  • PureLink SN: 119
  • Purist Audio Design SN: 211
  • PWL RS: 118
  • Pylon Audio RS: Husaria
  • Quadral SN: 122, Hall W5
  • Quadraspire SN: Studio TV4
  • Questyle SN: 115-116, Hall W4
  • Raal Requisite SN: Strefa słuchawkowa
  • Rafko SN: 219, 220
  • Raidho SN: 204
  • RCM GT: Azalia 1, Krokus
  • Rebel HiFi RS: 206
  • Receptor GT: Azalia 3
  • Records Store Day SN: Strefa płytowa
  • Reimyo RS: 401
  • REL SN: 210
  • Remton Audio RS: 310
  • Requiem Records SN: Strefa płytowa
  • Rethm RS: 615
  • Revel SN: 108, Biała
  • Rhapsodio SN: Strefa słuchawkowa
  • RHA RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Riva Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • RME RS: 305
  • pl SN: Hall W7, Strefa słuchawkowa
  • Robert Koda SN: Studio TV5
  • Rockna Audio SN: 137
  • Rockport Technologies SN: 208, Studio TV6
  • Roksan RS: Belweder 2
  • Roon Labs SN: 140, Studio TV3, TV5
  • RT-Project RS: 218
  • Ruark SN: Hall W8
  • RW Acoustics RS: 607
  • Salamander Designs SN: 301
  • Sampro RS: 502
  • SAT Swedish Analog Tech. GT: Azalia 1
  • Savar Systems RS: 508
  • SB Acoustics RS: 306
  • Sbooster RS: 127, 128
  • Scansonic SN: 204
  • Scheu RS: 702
  • Schiit Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Schnepel SN: 301
  • Schröder Tonearm GT: Azalia 1
  • Schroers & Schroers SN: 301
  • Screen Excellence SN: Hall E1
  • Screen Innovations SN: 301
  • Screenline SN: 301
  • Sennheiser SN: 101, Symfonia 1
  • Shanling RS: 111 / SN: 137, strefa słuchawkowa
  • Shape of Sound RS: 318
  • Shelter RS: 616
  • Shunyata Research SN: Studio TV3
  • Signal Projects RS: 701, 702
  • Siltech RS: 616 / GT: Tulip 2
  • Simon Yorke RS: 716
  • SINGTRIX  SN: Kryształowa
  • SinusAudio RS: Arkadia 2-3
  • Sklep Muzyczny HIT SN: Strefa płytowa
  • SkyAudio RS: 102
  • SME GT: Azalia 1
  • SMSL SN: Strefa słuchawkowa
  • Solid Tech SN: 137
  • Soneteer SN: 202
  • Sonic Carrier RS: 128
  • Sonus faber SN: 132, 203
  • Sony SN: 111
  • SOtM SN: 203
  • Soul Note RS: 411
  • Soulines SN: 202
  • SoulSonic Speakers GT: Azalia 2
  • Soulution SN: Studio TV5
  • Sound by Hari RS: 507
  • Sound Project RS: 411
  • Sound Source RS: 127, 128
  • Sound Space RS: 502
  • SoundArt  RS: 412
  • Soundaware RS: 208
  • SoundClub SN: 139, 140, 141, Studio TV5
  • Soundgil RS: 516 / SN: Strefa płytowa
  • SoundMAGIC SN: Strefa słuchawkowa
  • Soundtect SN: 301
  • Soyaton RS: 708, 225
  • SPEC Audio SN: 202
  • Spendor RS: 107
  • Spirit Torino RS: 222
  • Sroll RS: 314
  • SSC HiFi SN: 226, 227
  • Stacore GT: Hall 2
  • Stax GT: Hall 3
  • Stein SN: Studio TV 4, 204-206
  • Stenheim SN: 229
  • Stillpoints GT: Azalia 1
  • Stirling Broadcast RS: 315
  • Stockfish RS: Hall 4 / SN: Hall E4
  • Straight Wire SN: 122, 123
  • Struss RS: 212, Hall 7
  • Struss Audio RS: Galeria 1
  • Sugden RS: 716
  • Sulek Audio RS: 315
  • Sundial RS: 412
  • Super Sound Device RS: 602
  • Suport SN: 108, Biała, Symfonia 2
  • Supra SN: 225
  • Suprema Screen RS: 407, 408
  • Sveda Audio GT: Dalia / RS: 416
  • SVS SN: 221
  • Symposium Acoustics SN: TV3
  • Synergistic Research SN: 224
  • Synthesis SN: 122, 125, Hall W5
  • Systemdek RS: 707
  • Szemis Audio RS: 716
  • Szymański Audio SN: E2
  • Święty Spokój RS: Hall 6
  • T+A Elektroakustik SN: 226
  • TAD Labs SN: 227
  • TAGA Harmony RS: Belweder 1
  • Takstar SN: Strefa słuchawkowa
  • Tannoy SN: 125 / RB: 102
  • Tara Labs SN: Studio TV4
  • TCI Cables RS: Arkadia 4-5
  • TCL  SN: Platynowa 3
  • TEAC SN: 107
  • TechDas GT: Azalia 1, Krokus
  • Techlink SN: Kryształowa
  • Technics SN: Książęca
  • Tedeska RS: 401
  • Tellurium-Q SN: Hall E2, 137
  • Tenor Audio SN: Studio TV5
  • Tentogra RS: 501
  • Thales SN: 229
  • The Chord Company SN: 211
  • The Funk Firm RS: 401
  • Thixar SN: Studio TV2, 224
  • Thorens SN: Hall W2
  • Thöress RS: 405
  • Thrax GT: Krokus
  • Tidal SN: Studio TV5
  • Tonar  SN: Strefa płytowa
  • Tonsil RS: Galeria 2
  • Top Hi-Fi & Video Design SN: Hall W1-2, 103-107, TV1, strefa słuchawkowa
  • Topping SN: Strefa słuchawkowa
  • Torus Power SN: 211, 212, 214, Strefa słuchawkowa
  • Townshend Audio SN: 301
  • TR Audio RS: 202
  • TR Studios SN: 222
  • Trafomatic Audio RS: 707
  • Transparent Audio SN: 208, 209, Studio TV6-7
  • Transrotor RS: 105, 107, 616, Wilanów 2 / GT: Tulip 2 / SN: Hall E4
  • Trenner and Friedl RS: 401
  • Triangle SN: 220
  • Tri-Art Audio RS: 211, 215
  • Trigon GT: Azalia 1
  • Trilogy Audio RS: 401
  • Trimex Poland RS: Arkadia 4-5
  • Archus Audio RS: 607
  • Trinnov SN: Hall E1
  • Triode RS: 707
  • Trzaski SN: Strefa płytowa
  • TW Acustic GT: Magnolia
  • Type-A RS: 716
  • Ubiq RS: 701
  • Ultrasone RS: 305
  • Unison Research RS: 120, 121, 123, Hall W5
  • Van den Hul SN: 204, 205, 206, Studio TV2
  • Verastarr SN: 204, 205, 206, Studio TV4
  • Verictum SN: Studio TV5
  • Vermouth Audio RS: Magnat, 101, 102, 111 / SN: 137
  • Vertere Acoustics GT: Azalia 2
  • Vicoustic RS: 610
  • Vienna Acoustics SN: 106
  • Vimberg SN: Studio TV5
  • Vincent SN: 204
  • Vinyl Tamka SN: Strefa płytowa
  • Violectric SN: Strefa słuchawkowa
  • Vitus Audio GT: Azalia 1
  • Vivid  Audio SN: 205
  • Vogel’s SN: 107
  • Voice SN: 210, Hall W3
  • Vovox RS: 616
  • VPI SN: 208
  • Vsonic SN: Strefa słuchawkowa
  • VTL SN: 208
  • WAY Cables RS: Arkadia I
  • WBT RS: 306
  • Wells Audio RS: Hetman 1 i 2
  • WestminsterLab RS: 401, 402
  • Westone RS: Hall 1 / SN: Strefa słuchawkowa
  • Wile RS: 412
  • Wilson Audio SN: 224, Studio TV3
  • Wilson Benesch SN: 209
  • Wilson SN: 130
  • Winyl Market Records SN: Strefa płytowa
  • pl SN: Strefa płytowa
  • Winylownia SN: Strefa płytowa
  • Wire World SN: 214
  • Wisdom Audio SN: Hall E1
  • WK Audio RS: 210
  • Wolf Cinema SN: 301
  • Wolf Von Langa SN: 202
  • Woo Audio SN: Strefa słuchawkowa
  • Xavian RS: 405, 406
  • Xindak RS: Belweder 2
  • XLO RS: Belweder 1 i 2/ SN: 136
  • Yamaha SN: Hall W2
  • Yaqin RS: Magnat, 101, 102, 111
  • YBA RS: Magnat, 101, 102, 111 / SN: 137
  • YG Acoustics  SN: 301
  • Ypsilon SN: 204
  • Yter GT: Magnolia
  • Yurbuds powered by JBL SN: 108, Biała, Strefa słuchawkowa
  • Zappiti SN: Hall W8
  • Zavfino 1877 Phono SN: 229
  • Zeta Zero SN: 222
  • ZIG ZAG Acoustic RS: 211
  • ZYX RS: 105, 107, 616, Wilanów 2 / GT: Tulip 2

Ponownie więc, przy takiej ilości naprawdę ciężko jest przesłuchać i sfotografować wszystko i wszystkich. Wszystko jednak co udało mi się posłuchać i od razu uchwycone zostało na zdjęciach, zostało przelane przeze mnie na cyfrowy papier w ramach tej i poprzedniej części relacji.

 

Podsumowanie

Dzień drugim kończyłem z jak pisałem bardzo dużym niedosytem, ale później oscylował on już głównie wokół tego, że nie udało się posłuchać wszystkiego. Minęło mnie kilka premier, kilka przypomnień, ale mimo to posłuchałem czegoś nowego, porozmawiałem, poznałem ludzi w samej osobie. Zakosztowałem też świetnej atmosfery i to jest chyba też taki nieodłączny element tego typu imprez.

No ale pytanie zasadnicze – co zrobiło na mnie największe wrażenie, a więc drugi TOP 5 dla drugiego dnia targów:

  • Na pierwszym miejscu prawdopodobnie ustawiłbym dwa produkty. Z jednej strony LCD-3 2019 na własnym kablu AC3B z Songolo HPA300SE, bo zagrało to zaskakująco nawet dla mnie samego. Nie spodziewałem się że brzmienie będzie rysowane tak zjawiskowo i tutaj zarówno sam kabel swoje dał, jak i tor oraz oczywiście same słuchawki. To na 100% nie jest to samo co moje stare LCD-3 2015. Także wcale nie chwalę tutaj swojego sprzętu, zwłaszcza że LCD-3 nie mam już od lat, a AC3B stroiłem pod inne słuchawki docelowo. Z drugiej strony 2-3 stoiska dalej były Grado PS2000e. Choć nie sprawdziłem z nimi paru rzeczy, które zazwyczaj przy okazji testów na recenzję robię, słuchawki naprawdę bardzo mocno przypadły mi do gustu. Muzykalne, ale rzetelne, a przede wszystkim wyraźnie bardziej rozdzielcze od GS1000e. Jedynie do wagi muszli mógłbym się przyczepić, ale dopiero w recenzji dałoby się stwierdzić, czy byłoby to coś przeszkadzającego na dłuższą metę. No dobrze, może jeszcze do ceny finalnej produktu, która wynosi prawie 13 tysięcy. Wciąż jednak słuchawki szumią mi jeszcze w głowie, a to oznacza duży pozytyw. Jaki był tam wpływ Cary Audio CAD-300 i CD od Vincenta – nie wiem, ale z chęcią sprawdziłbym kiedyś wpływ swoich Pathosów.
  • Na drugim miejscu bezapelacyjnie Feliks Audio Euforia 20th. Wzmacniacz lampowy z klasy urządzeń genialnych, kosztujących niewiele mniej niż wspomniane Grado, ale robiących świetne wrażenie. Brzmienie dokładnie tego samego gatunku co PS2000e, a więc piekielnie równo i profesjonalnie, ale z muzykalnymi, grubymi strunami na środku, nadającymi uczucia dokładności i jakości, ale też wypełnienia typowego dla konstrukcji lampowych. Byłem pod ogromnym wrażeniem graniczącym z – dosłownie – euforią i tutaj producent trafił z nazwą dokładnie w punkt. T1, XC, ZMF, a nawet moje i20, wszystko zostało łyknięte bez najmniejszego problemu, a zwrócona została obłędna jakość dźwięku. Z i20 nie miałem nic do gadania w zakresie uwag. Generalnie konkurencja dla HPA300SE, a w dużym skrócie taki Aurium do kwadratu i Cobalt do sześcianu. Kto nie posłuchał, niech płacze i zwija się w odruchach konwulsyjnych, bo zaiste nie wie co stracił.
  • Trzecie miejsce należy do Focal Clear, które zrobiły na mnie najlepsze wrażenie na tle modeli Stella i… Utopia. Może była to kwestia toru, może innych czynników, ale Clear wydały mi się naprawdę bardzo dobrymi słuchawkami, po jaśniejszej stronie mocy, ale nie do przesady.
  • Czwarte miejsce ze sprzętu który słuchałem to stoisko Campfire Audio, hostowane przez sklep mp3store, a dokładniej modele Polaris i Andromeda. Były też prototypowe, ściśle tajne dokanałówki, o których na razie nic nie wiadomo, ale brzmieniowo było naprawdę na wysokim poziomie i najprościej można byłoby je opisać jako takie odpowiednio dostrajane pod przyjemność Andromedy. Spodziewam się że cena będzie również z nomenklatury kosmicznej, ale to już czas pokaże.
  • Ostatnie miejsce to dla mnie osobiście Noble Audio Khan. Słuchawki wyglądające odpustowo trochę, ale grające jak dokanałowa wersja LCD-XC. Profesjonalne brzmienie, ale scenicznie bardzo dobrze, z bliskim wokalem, uczuciem autentycznego tlenu. Nadające się do bardzo krytycznych odsłuchów.

Honorowe wspomnienie należy się natomiast dla iFi Audio za naprawdę bardzo przyjemne i muzykalne granie ich nowych urządzeń z serii Zen. Jeśli utrzymana zostanie dla tej serii niska cena, może to być naprawdę świetny sprzęt audio dla oszczędnych, ale szukających bezpiecznie i przyjemnie grającego systemiku audio.

Niestety na więcej cudów do posłuchania czasu nie starczyło jak pisałem, ale wydaje mi się, że mimo wszystko z całego Audio Show udało mi się wyjść strategicznie na plus. Choć był to mój pierwszy wyjazd tego typu, ostatecznie cieszę się, że jednak więcej uwagi poświęciłem kolumnom niż słuchawkom, ponieważ ten drugi rejon jest mi raz, iż dobrze znany, a dwa, że ze znacznie większą szansą na wypożyczenie. Nie wymieniłem celowo na liście takich tuz jak LCD-4 czy HPA300SE, ale właśnie dlatego, że słuchawki te są mi generalnie znane, a jednym z celów było zapoznanie się z tym, czego jeszcze nie słuchałem. Dlatego też wszelkie takie rankingi czy klasyfikacje należy traktować z przymrużeniem oka, jako bardzo subiektywne listy sprzętu po prostu robiącego efekt „WOW”. Wcale bowiem nie oznacza np. umieszczenie na niej Khanów tego, że zagrały one lepiej niż LCD-4. Po prostu nigdy ich nie miałem w uszach, a zagrały bardzo sensownie.

Na koniec takie drobne przemyślenia. Czy było warto? Na pewno. Czy będę robił zakupy po tym co słyszałem? Kto wie. W temacie słuchawkowym PS2000e zagrały super i przemknęły mi takie myśli przez głowę, ale aktualnie kwestie słuchawek mam pozamykane i powiedzmy że nie mam już specjalnego pola manewru dla uproszczeń kolekcji, aby wymienić coś za coś. W temacie kolumnowym natomiast sprawa jest ponownie otwarta za przyczynkiem KEFów R7 i tutaj możliwe że w przyszłym roku ponownie sobie wrócę do tego na spokojnie.

Ponownie też bardzo serdecznie dziękuję firmie Rewizja.net za potężne wsparcie fotograficzne i świetną oprawę zdjęciową. Tym razem cała atmosfera była mniej klimatyczna, a bardziej ukierunkowana na konkretną jakość i konkretne osiągi wystawianego sprzętu, co też i po wywołanych zdjęciach myślę widać. Jeśli Waszym produktom audio przydałaby się promocja w Internecie, gorąco zapraszam do kontaktu bezpośrednio na stronie Rewizji.

Zachęcam też tradycyjnie do dyskusji w wątku zbiorczym o Audio Show 2019 na forum.

Jakub Łopatko
Jakub Łopatko

Właściciel bloga Audiofanatyk i autor publikacji ukazujących się na jego łamach. Pasjonat tematyki audio, słuchawek i sprzętu komputerowego, a także miłośnik zdrowego jedzenia, roweru oraz długich spacerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *